Veelgestelde vragen

Kies een categorie of zoek op een trefwoord. Zo vind je snel en gemakkelijk een antwoord op je vraag.

Filter

Selecteer voor antwoord

De temperatuur en het aantal liters water wordt geleverd tot het punt waar HVC eigendom van is. De werkelijke temperatuur van douche en kranen is afhankelijk van de leveringsdruk en temperatuur van het kraan­water en het leidingverloop. De werkelijke levering kan dus anders zijn.

Selecteer voor antwoord

Hiervan krijg je vanzelf bericht. Als je geen brief of mail hebt ontvangen over een benodigde update, heeft jouw warmte-unit dat niet nodig.

Selecteer voor antwoord

Het is normaal dat alleen de bovenkant (maximaal driekwart ) van de radiator warm aan voelt. Als dat niet het geval is heeft dit wellicht met de instelling of inregeling van de verwarmingsinstallatie te maken, of moeten de radiatoren worden ontlucht. Voor het onderhoud kan je terecht bij jouw binnenhuisinstallateur of bij de verhuurder van jouw woning. Onder binnenhuisinstallatie verstaan we: thermostaat, leidingen, kranen, radiatoren, convectoren of vloerverwarming (inclusief verdeler) in de woning.

Selecteer voor antwoord

Controleer of de radiatorkranen openstaan of ontlucht de radiatoren. Helpt dit niet? Neem contact op met een installateur, wellicht is de installatie niet goed ingeregeld. 

Selecteer voor antwoord

Nee, als je geen warm water en/of verwarming in de hele woning hebt, kun je terecht bij de storingsdienst. De storingsdienst is 24/7 bereikbaar via telefoonnummer 0800 482 3637.

Selecteer voor antwoord

Alle verbruikers van warmte hebben recht op een vergoeding in geval van een langdurige storing, tenzij dit een geplande onderbreking is waarover je een brief of mail hebt gehad.

Je krijgt een vergoeding als de levering van warmte voor een periode van 8 uur of langer aaneengesloten is onderbroken. Let op: er is een vrijstelling van 1 x per jaar 24 uur geen warmtelevering. Daarnaast zijn leveranciers verplicht tot het houden van storingsregistratiesysteem. Op basis hiervan kan de leverancier overgaan tot vergoeding.

Bekijk de compensatieregeling.

Het verzoek voor compensatievergoeding vraag je aan via onze klantenservice. Geef daarbij de datum en tijd van de warmteonderbreking aan. 

 

Zie ook: info over de warmtewet.

Selecteer voor antwoord

Wij kunnen dit probleem niet verhelpen. bel je drinkwaterbedrijf voor een oplossing. Controleer voor de zekerheid ook bij je buren.

Selecteer voor antwoord

Al je warmtevragen stel je aan HVC. Neem hiervoor op werkdagen contact op met onze klantenservice.

Selecteer voor antwoord

De meters in de woningen in de Oostpolder zijn nog van Eneco. Wij kunnen de gegevens van deze meter niet uitlezen, omdat wij een ander meetsysteem gebruiken dan Eneco. Daarom kunnen wij op dit moment geen inzicht geven in het verbruik. Dat willen wij echter wel heel graag, en bovendien zijn wij het vanaf 2027 zelfs wettelijk verplicht. Daarom is het noodzakelijk om de meter zo snel mogelijk te wisselen.

Selecteer voor antwoord

Indien je meer of minder warm water per minuut wenst dan is dat mogelijk. Bij een tapwaterklasse CW3 kun je over het algemeen slechts 1 kraan tegelijk gebruiken.  Hoe hoger de CW-waarde des te meer kranen u tegelijk kunt gebruiken. Wilt u een hogere tapwaterklasse neem dan contact op met de onze klantenservice. Wij gaan onderzoeken of dit mogelijk is.