Klantenservice
Heb je vragen? Kijk dan even tussen de meestgestelde vragen, misschien hebben we jouw vraag al eens beantwoord. Mocht je er toch niet uitkomen, of wil je een storing melden, neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Selecteer voor antwoord
Wat is het tarief voor warmte van HVC?
Lees alles over tarieven, tariefbladen en hoe deze tarieven zijn op gebouwd op onze tarieven pagina.
Selecteer voor antwoord
Ik wil een extra afvalbak aanvragen. Hoe regel ik dit?
Dit verschilt per gemeente.
extra papier-, plastic- of gft-bak aanvragen?
Neem contact op met onze klantenservice.
extra restafvalbak aanvragen?
In de meeste gevallen regel je dit via jouw gemeente. Er zijn kosten en voorwaarden aan verbonden:
- Er is dan of een medische verklaring nodig of
- er moeten meer dan 5 bewoners staan ingeschreven op hetzelfde adres of
- je hebt 3 jonge kinderen die luiers dragen.
Selecteer voor antwoord
Ik heb geen verwarming én/of warm water. Wat nu?
Check eerst of er een warmtestoring is via de pagina van de klantenservice.
Heb je geen verwarming én warm water? Of lekt je warmte unit?
Bel de storingsdienst via 0800 – 482 3637, keuze 1. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.Heb je wel warm water en doet de verwarming het niet?
Waarschijnlijk ligt het aan de binnenhuisinstallatie. Neem contact op met je binnenhuisinstallateur.Selecteer voor antwoord
Hoe maak ik een afspraak om grof afval op te laten halen?
Ben je niet in de gelegenheid om het grof afval naar het afvalbrengstation te brengen? Maak dan online een afspraak voor het ophalen van jouw grof afval. Je ontvangt per mail een bevestiging met daarin de datum waarop HVC het afval ophaalt. Pas als je deze bevestigingsmail hebt ontvangen, is de afspraak definitief. Kijk voor de zekerheid ook in je ongewenste mail.
Zet het grof afval op de ophaaldag uiterlijk om 7.30 uur op de afgesproken plaats. Doe dit niet te vroeg, zodat er geen andere spullen bij worden gezet. Bundel het afval zo, dat het door één persoon te tillen is. Bouw- en sloopafval zoals steen, beton, glas, etc. halen wij niet op.
Wil je iemand spreken van de klantenservice?
De klantenservice is momenteel gesloten.
Onze klantenservice voor afval is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur. Onze klantenservice voor warmte is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur.
Contact over afval
Gaat je vraag over afval stel hem aan onze klantenservice. Wij helpen je graag.
Reactietijden op werkdagen:
- Chat, eerste reactie binnen 1 minuut
- Social media, binnen 1 uur
- Bellen, 5 minuten
- Contactformulier, 5 werkdagen
Voor een snelle reactie kan je ons het beste bellen via 0800-0700 (optie 1).
Contact over warmte
Gaat je vraag over warmte, stel hem aan onze klantenservice. Wij helpen je graag.
Reactietijden op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur:
- Mijn HVC energie, 24/7
- Bellen, 1 minuut
- E-mail, 5 werkdagen
Voor een snelle reactie kan je ons het beste bellen via 0800-0700 (optie 2).
Warmtestoring melden?
Heb je een warmtestoring? Bel ons. Je kunt ons 7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken.
Jaaroverzicht storingsregistratie
Bekende warmtestoringen
Bekende storingen
Geplande leveringsonderbrekingen warmte
Geplande werkzaamheden
Meldingen
Meldingen
Onze adressen
Bezoek Alkmaar
Jadestraat 11812 RD Alkmaar
Bezoek Dordrecht
Baanhoekweg 383313 LA Dordrecht
Bezoek Middenmeer
Koggenrandweg 11775 RG Middenmeer
Postadres
Postbus 91991800 GD Alkmaar
Voor pers en media
Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur beschikbaar.
Ben je een vertegenwoordiger van de media? Heb je vragen over een onderwerp of een interviewverzoek? Neem tijdens kantooruren contact op met onze afdeling Communicatie via het algemene nummer 072 541 13 11 of mail communicatie@hvcgroep.nl.
Download de HVC app!
- Directe toegang tot de afvalkalender.
- Krijg notificaties als je de bak aan de straat moet zetten.
- Alle informatie over het scheiden van je afval altijd bij de hand.