Chauffeurs in Westland staan voor hun wagen

Wij staan voor je klaar

Vanaf 1 januari haalt HVC het afval op van gemeente Westland. Informatie over de inzameling van je afval ontvang je voortaan via HVC. Via de HVC-app of website bekijk je jouw persoonlijke afvalkalender. Wil je een sleutel/afvalpas aanvragen, een nieuwe bak aan huis bestellen, een grof afval afspraak maken of heb je andere vragen over afval? Neem dan contact op met ons op. We helpen je graag. 

Wist je dat je ook veel zaken eenvoudig en snel regelt via de HVC-app of website? Klik op ‘Zelf regelen’ of ‘Download de app’ en je kunt direct aan de slag. 
 

Welkom bij HVC

Filmbestand
Volume
/
Video progress

veel gestelde vragen

veel gestelde vragen

Selecteer voor antwoord

Informatie over de inzameling van jouw afval krijg je nu van HVC. Via onze website of de gratis HVC-app kun je jouw persoonlijke afvalkalender bekijken. Na het invullen van je postcode en huisnummer zie je wanneer welke bak geleegd wordt.

Vanaf 1 januari 2025 zijn de verzamelcontainers voor plastic, blik en drinkpakken gesloten. Maakte je gebruik van deze containers? Voortaan mag dit bij het restafval. In onze nascheidingsinstallatie worden plastic, blik en drinkpakken uit het restafval gehaald. Zo kunnen we waardevolle materialen hergebruiken.  

Heb je een bak aan huis voor plastic, blik en drinkpakken? Dan verandert er niets. Je kunt je bak blijven gebruiken, deze legen wij apart.  De ophaaldagen blijven hetzelfde. Wel kan het voorkomen dat we op een andere tijd langskomen dan je gewend bent. We hebben de routes namelijk zo efficiënt mogelijk ingericht. Zet je bak vóór 07.30 uur aan de weg. Dan weet je zeker dat je op tijd bent.  

Als je vragen of klachten hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Op de pagina van de klantenservice vind je alle contactmogelijkheden.

Selecteer voor antwoord

Via de afvalkalender op onze website of in de gratis HVC-app kun je zien wanneer jouw bakken geleegd worden. Na het invullen van je postcode en huisnummer zie je wanneer welke bak geleegd wordt. 

Heb je de HVC-app nog niet op je telefoon? Download gratis de app in de App Store of Google Play. Of scan de QR-code op onze website

Selecteer voor antwoord

De klantenservice is op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 en 17.00 uur. Op de pagina van de klantenservice vind je alle contactmogelijkheden.

 

Selecteer voor antwoord

Voorlopig kun je jouw huidige afvalsleutel blijven gebruiken. 
 

Selecteer voor antwoord

Met de afvalpas of -sleutel kan je afval in een ondergrondse- of bovengrondse container doen of bij een afvalbrengstation of milieustraat brengen. Je kan online zelf een nieuwe pas aanvragen.

Selecteer voor antwoord

De milieustraten blijven in beheer van gemeente Westland en ook op dezelfde plek.

Milieustraat Naaldwijk
Hoogwerf 5, 2671 MJ Naaldwijk
•   maandag t/m vrijdag: 08.00 uur tot 17.00 uur
•   zaterdag: 08.00 uur tot 16.00 uur

Milieustraat Monster
Vlotlaan 37, 2681 RW Monster
•   donderdag: 12.00 uur tot 16.00 uur
•   zaterdag: 08.00 uur tot 16.00 uur

Meer informatie over de milieustraten vind je op de website van gemeente Westland.

Selecteer voor antwoord

Ben je niet in de gelegenheid om het grof afval naar het afvalbrengstation te brengen? Maak dan online een afspraak voor het ophalen van jouw grof afval. Je ontvangt per mail een bevestiging met daarin de datum waarop HVC het afval ophaalt. Pas als je deze bevestigingsmail hebt ontvangen, is de afspraak definitief. Kijk voor de zekerheid ook in je ongewenste mail.

Zet het grof afval op de ophaaldag uiterlijk om 7.30 uur op de afgesproken plaats. Doe dit niet te vroeg, zodat er geen andere spullen bij worden gezet. Bundel het afval zo, dat het door één persoon te tillen is. Bouw- en sloopafval zoals steen, beton, glas, etc. halen wij niet op.

Selecteer voor antwoord

De kosten voor het laten ophalen van je grof afval zijn € 12,50 per keer.

Selecteer voor antwoord

Vervelend dat je grof afval niet is opgehaald. Maak een melding openbare ruimte. Kies na het invullen van je huisadres het onderwerp ‘Afval’ en dan ‘Grof afval niet opgehaald’. 

Selecteer voor antwoord

Voor het aanbieden van de afvalbak aan de weg of op de aanbiedlocatie geldt een aantal regels. Wij rijden met verschillende wagens: een achterlader of een zijlader. Afhankelijk van welke wagen er bij jou in de buurt rijdt, bied je de afvalbak op een bepaalde manier aan.

Bekijk de aanbiedregels.

Selecteer voor antwoord

Vervelend dat je bak niet geleegd is. Maak een melding openbare ruimte. Kies na het invullen van je huisadres het onderwerp ‘Afval’ en dan ‘Afvalbak niet geleegd’.

Selecteer voor antwoord

Is jouw bak stuk, neem dan contact op met onze klantenservice.

Woon je in de gemeente Ridderkerken en is je bak kapot? Bel dan de gemeente via telefoonnummer 0180-451234.

Selecteer voor antwoord

Dit verschilt per gemeente.

extra papier-, plastic- of gft-bak aanvragen?
Neem contact op met onze klantenservice.

extra restafvalbak aanvragen?
In de meeste gevallen regel je dit met de gemeente. Wil je een extra restafvalbak, neem dan contact op met jouw gemeente.
Er zijn kosten en voorwaarden aan verbonden:

  • Er is dan of een medische verklaring nodig of
  • er moeten meer dan 5 bewoners staan ingeschreven op hetzelfde adres of
  • je hebt 3 jonge kinderen die luiers dragen.

Selecteer voor antwoord

Fijn dat je dit aan ons doorgeeft. Maak een melding openbare ruimte en geeft ons het containernummer door. Dit nummer staat op iedere container. Als je dit nummer bij ons meldt, zorgen wij dat de container snel geleegd/gemaakt wordt.

Kies na het invullen van je huisadres het onderwerp 'Afval' en dan 'Verzamelcontainer'. Vul het containernummer in, vul je gegevens aan en klik op verzenden.

Selecteer voor antwoord

In de HVC-app vind je de afvalkalender en zie je direct op welke dag het afval bij jou wordt opgehaald. Je kunt hier ook een melding over ontvangen, zo weet je altijd wanneer welke bak geleegd wordt. Ook kun je de dichtstbijzijnde verzamelcontainers en het adres van het afvalbrengstation vinden in de app.

Twijfel je weleens in welke afvalbak het hoort? De afvalwijzer in de HVC-app geeft antwoord! Maak een foto van het afval of scan de barcode en krijg te zien in welke bak het afval hoort. 

De app is gratis te downloaden in de App Store of Google Playstore.

Selecteer voor antwoord

Met een account krijg je advies op maat op basis van de informatie over jouw huishouden. Die gegevens slaan wij op in jouw app account. Heb je recycle-tarief? Dan krijg je met een account ook inzicht in het aantal keer dat je restafval aanbiedt en kan je een afvaldoel instellen. 

Dit is persoonlijke informatie en die willen wij beveiligen. Om echt vast te stellen dat jij de werkelijke gebruiker bent, voegen we iDIN verificatie toe. Zo kun je in een veilige omgeving inloggen en kan niemand anders toegang krijgen tot jouw account. Lees meer informatie over iDIN en hoe het werkt.
 

Selecteer voor antwoord

Ja, een account aanmaken is een keuze van de gebruiker. Als er wordt gevraagd of je een account aan wilt maken, dan kan je kiezen voor ‘overslaan’. Sla je deze stap over, dan kun je de app gebruiken met alleen je adresgegevens (postcode + huisnummer) die je hebt ingevuld. Je kunt dan alleen gebruik maken van de functionaliteiten zoals de afvalkalender, afvalwijzer en actuele meldingen.

Selecteer voor antwoord

Twijfel je weleens in welke afvalbak het hoort? In de app vind je ook de afvalwijzer. Gebruik het invulveld of maak een foto van het afval of scan de barcode. Foto maken of barcode scannen werkt vooral voor je dagelijkse boodschappen. De app geeft daarna aan in welke bak het afval hoort. Staat het product er niet in? Laat het ons weten, dan voegen we het toe.

Meer informatie vind je op de pagina over de afvalwijzer.

Selecteer voor antwoord

Wij raden aan om de afvalkalender te bekijken via onze HVC-app of op onze website. Deze is altijd actueel en geeft meteen de juiste ophaaldagen weer, ook als er wijzigingen zijn. Met name rond feestdagen is het mogelijk dat we op een eerder of later moment langskomen om de bakken te legen of zakken op te halen. In de HVC-app kun je ook een melding instellen zodat je altijd weet wanneer welke bak geleegd wordt. Een geprinte kalender kan soms verouderd zijn en is minder duurzaam. Zo helpen we samen het milieu! 

Mocht de digitale afvalkalender echt geen optie voor u zijn, neem dan contact op met onze klantenservice

Selecteer voor antwoord

Het kan natuurlijk voorkomen dat je een klacht hebt over onze dienstverlening. We horen dat graag. Neem contact op met onze klantenservice en wij nemen je klacht direct in behandeling.

Selecteer voor antwoord

Onze afvalcoaches helpen je graag. Via onze website kun je chatten met een afvalcoach en al je vragen over afval scheiden stellen.

Download de HVC-app

Wil je nooit meer te laat je bak buiten zetten, altijd inzicht hebben in welke bak je je afval kwijt kunt en weten waar de dichtstbijzijnde containers zijn? Met de HVC-app kan het allemaal. Maar er is nog meer. Bezoek je onze website op dit moment niet met een mobiele telefoon? Scan deze QR-code dan met de camera van je mobiele telefoon en download onze HVC-app.

 

qr-code voor het downloaden voor de HVC-app

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Wil jij nieuws over wijzigingen in de afvalinzameling of wil je meer weten over ontwikkelingen over duurzame energie in jouw regio? En wil je tips over afval en energie? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

inschrijven
""