Werkzaamheden Bever - 's-Gravenzande
Van woensdag 2 augustus tot en met vrijdag 11 augustus voert aannemer Nijkamp op de Bever een reparatie uit aan het warmtenet Westland.
Storing lekdetectiesysteem
Alle HVC warmtenetten zijn uitgerust met een lekdetectiesysteem. Dit systeem waarschuwt ons als er een storing aan een warmteleiding is, zoals bijvoorbeeld een lekkage. Uit metingen is gebleken dat er ter hoogte van Bever huisnummer 8 t/m 12 een storing is in het hoofdleidingnet.
Het is nodig om deze storing te verhelpen. Aannemer Nijkamp zal de leidingen opgraven, onderzoeken en (indien nodig) repareren. Voor het (veilig) uitvoeren van deze werkzaamheden is het nodig om de parkeervakken voor huisnummers 8 en 10 en de helft van de rijbaan af te zetten.
Om de woningen aan de Bever bereikbaar te houden voor bewoners en nood-/hulpdiensten, geldt er tijdelijk een parkeerverbod voor parkeervakken voor huisnummers 5, 7 en 9. Na de werkzaamheden wordt de werklocatie weer aangevuld met zand en herstellen we de bestrating en/of groenvoorziening.
verder goed om te weten over de werkzaamheden
- De werkzaamheden zijn afgestemd met de gemeente Westland en nood-/hulpdiensten.
- Woningen blijven (soms met iets meer moeite) bereikbaar.
- Door de werkzaamheden vervallen er op de Bever enkele parkeerplaatsen.
- Vijf dagen voor de start van de werkzaamheden worden met verkeersborden op de locatie de tijdelijke verkeersmaatregelen aangegeven. Voor ieders veiligheid vragen we je de verkeersmaatregelen en de aanwijzingen van onze collega’s op te volgen.
- Tijdelijk zijn er meer transportbewegingen in de straat/buurt.
- Er worden graafmachines en tractoren/kiepauto’s gebruikt voor het afvoeren van grond.
- We zetten mogelijk pompen in om het grondwater weg te pompen. Ondanks dat dit fluisterstille pompen zijn, kunnen deze toch voor geluidsoverlast zorgen.
- Onze werk- en opslaggebieden worden afgezet met bouwhekken.
- De werkzaamheden mogen we uitvoeren tussen 07.00 uur en 19.00 uur. Maar over het algemeen werkt de aannemer tot 16.00 uur.
- Onvoorziene (weers)omstandigheden kunnen van invloed zijn op de planning en/of de werkwijze.
tijdelijk ongemak en overlast
Wij realiseren ons dat werkzaamheden in de omgeving van woningen helaas altijd (geluids)overlast en ongemak veroorzaken. Samen met aannemer Nijkamp nemen we maatregelen om dit zoveel mogelijk te voorkomen en te beperken. Wij hopen op je begrip en medewerking. Heb je ideeën over hoe het beter kan? Wij horen deze graag.
Contact warmtenet Westland
Heb je vragen over de aanleg van ons warmtenet in het Westland of wil je meer weten over bepaalde werkzaamheden?