foto van een Flamco warmte-unit die in 4.000 woningen is geïnstalleerd

warmte-unit software krijgt een update

Op dit moment wordt er een software-update uitgevoerd bij klanten met een bepaald type warmte-unit. Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie en de veelgestelde vragen.

Software-update noodzakelijk voor warmte-units van Flamco

In een groot deel van de woningen die zijn aangesloten op het warmtenet van HVC, hangt een warmte-unit van het merk Flamco. Eerder dit jaar werd duidelijk dat deze warmte-units een software-update nodig hebben, vanwege storingen die anders mogelijk kunnen optreden in de warmte-units. Deze software-update zorgt ervoor dat de warmte-unit goed blijft werken.

de update wordt uitgevoerd door ASG

ASG Nederland is het bedrijf dat de update aan de warmte-units uitvoert in opdracht van HVC en Flamco. Klanten met een Flamco warmte-unit die een update nodig hebben ontvangen van ASG Nederland een e-mail of brief met daarin een datumvoorstel voor de werkzaamheden. Klanten kunnen zelf aangeven of de afspraak uitkomt, of een ander moment kiezen waarop de afspraak het beste uitkomt. 

Goed om te weten; ASG komt alleen de software-update uitvoeren. Inhoudelijke vragen over het warmtenet of de software-update stel je aan HVC. 

hier moet je zijn voor je vragen

  • Wil je de afspraak met ASG wijzigen of afzeggen? Dat kan via planning.asgnederland.nl/verplaats. Liever persoonlijk contact? Bellen kan via 088 274 2200 tussen 09.00 en 12.00, of mail naar planning@asgnederland.nl.
  • Heb je vragen over de reden van de software-update, of andere inhoudelijke vragen over de warmtelevering? Neem dan contact op met HVC. Wij zijn op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0800 0700, optie 2, of mail naar klantenservice@hvcenergie.nl.
  • Heb je vóór of na de update geen verwarming en/of warm water? Neem dan direct contact op met de storingsdienst via telefoonnummer 0800 482 3637. De storingsdienst is 24/7 bereikbaar.

veelgestelde vragen over de software-update

Selecteer voor antwoord

Een warmte-unit is de installatie in de woning die ervoor zorgt dat de warmte uit het warmtenet de woning verwarmt en van warm kraanwater voorziet. De warmte-unit is een grote zwarte of grijze ‘box’ die meestal in de meterkast geplaatst is, maar soms ook op een andere plek hangt zoals de berging, trapkast of keuken.

Selecteer voor antwoord

Eerder dit jaar is gebleken dat bij warmte-units van fabrikant Flamco in sommige gevallen een storing kan optreden. Om een eventuele storing in de toekomst te voorkomen is de software-update nodig.

Selecteer voor antwoord

Als je in de hele woning geen verwarming en/of geen warm water hebt, heb je waarschijnlijk te maken met een storing. In veel gevallen helpt het om de stekker van de warmte-unit uit het stopcontact te halen en deze er na 1 minuut weer in te doen. Na ongeveer 10 minuten is de warmte-unit weer helemaal opgestart. 

Werkt deze oplossing niet? Bel dan de HVC Storingsdienst via 0800 - 482 3637 (gratis, 24/7 bereikbaar) en kies optie 1 in het keuzemenu.

Selecteer voor antwoord

Nee, als je geen warm water en/of verwarming in de hele woning hebt, kun je terecht bij de storingsdienst. De storingsdienst is 24/7 bereikbaar via telefoonnummer 0800 482 3637.

Selecteer voor antwoord

ASG werkt voor dit project met vastgestelde postcodegebieden, om de werkzaamheden zo efficiënt en vlot mogelijk te laten verlopen. ASG zal contact met je opnemen voor een afspraak wanneer uw postcodegebied aan de beurt is. Voor nu hoef je geen actie te ondernemen.

Selecteer voor antwoord

Heb je al een afspraak staan met ASG en wil je deze afspraak afzeggen of wijzigen? Neem dan contact op met ASG via telefoonnummer 088 274 2200, telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 uur. Je kunt ook mailen naar planning@asgnederland.nl.

Selecteer voor antwoord

Al je warmtevragen stel je aan HVC. Neem hiervoor op werkdagen contact op met onze klantenservice.

Selecteer voor antwoord

Als je geen warm water en/of verwarming hebt, kun je terecht bij de storingsdienst. De storingsdienst is 24/7 bereikbaar via telefoonnummer 0800 482 3637.

Selecteer voor antwoord

Het is normaal dat alleen de bovenkant (maximaal driekwart ) van de radiator warm aan voelt. Als dat niet het geval is heeft dit wellicht met de instelling of inregeling van de verwarmingsinstallatie te maken, of moeten de radiatoren worden ontlucht. Voor het onderhoud kan je terecht bij jouw binnenhuisinstallateur of bij de verhuurder van jouw woning. Onder binnenhuisinstallatie verstaan we: thermostaat, leidingen, kranen, radiatoren, convectoren of vloerverwarming (inclusief verdeler) in de woning.

Selecteer voor antwoord

Check eerst of er een warmtestoring is via de pagina van de klantenservice.

Heb je geen verwarming én warm water? Of lekt je warmte unit? Bel de storingsdienst via 0800 – 482 3637, keuze 1. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Heb je wel warm water en doet de verwarming het niet? Waarschijnlijk ligt het aan de binnenhuisinstallatie. Neem contact op met je binnenhuisinstallateur.   

Selecteer voor antwoord

Hiervan krijg je vanzelf bericht. Als je geen brief of mail hebt ontvangen over een benodigde update, heeft jouw warmte-unit dat niet nodig.